Cargando...

stressfractuur ervaart.

En este foro podéis presentaros y hablarnos un poco de vosotros, qué hacéis, a qué os dedicáis...
Labi1995
Fluorita

stressfractuur ervaart.

Mensajepor Labi1995 » Jue, 11 Abr 2019, 01:58

Ik ben vaak verbaasd over de mate waarin wij mensen mode voor functie zullen stellen als het gaat om zowel onze voeten als ons schoeisel. Een paar dagen geleden www.charleedrew.co.uk stuurde mijn vriend Mark Cucuzzella mij een link naar een NPR-artikel over de verfilming van de film. boek "Snow Flower and the Secret Fan." In het artikel bespreekt filmregisseur Wayne Wang de praktijk van footbinding, een gruwelijke en ontsierende praktijk waarbij de voeten van jonge meisjes opzettelijk werden gebroken en verbonden om ze zo klein mogelijk te laten lijken mogelijk (bekijk de bovenstaande r?ntgenfoto!). Wang maakt een interessante vergelijking tussen voetbinding en de moderne slijtage van schoenen met hoge hakken: "Wang zegt dat voetbinden bedoeld was om sociale status vast te stellen en weer te geven. Hij vertelt dat vrouwen met gebonden voeten niet hoefden te werken op het veld, werden rondgedragen door andere mensen en door mannen als aantrekkelijk werden beschouwd. Wang zegt dat het dragen van hoge hakken Nike Roshe Run Mujer vandaag vergelijkbaar is met het hebben van voeten in het verleden omdat voeten zijn verpakt in een strakke schoen, en vrouwen die hielen konden veroorloven worden waarschijnlijk door anderen in auto's gereden. "Vanaf daar vond ik een geassocieerd NPR-verhaal dat specifiek gericht was op de praktijk van Chinese voetbinding - hier is een fragment, en je kunt naar de audio luisteren van het volledige verhaal hieronder: "Wang Lifen was slechts 7 jaar oud toen haar moeder haar voeten begon te binden: haar tenen brak en ze onder de voetzool bond met verbanden. Nadat haar moeder stierf, ging Wang verder en brak de boog van haar eigen voet om haar tenen en hiel steeds dichter te drukken. Nu 79, herinnert Wang zich niet langer de pijn. "" Omdat ik mijn eigen voeten bond, kon ik ze zachtjes manipuleren tot de botten waren gebroken. Jonge botten www.johanweststeijn.nl zijn zacht en breken gemakkelijker ", zegt ze. Een van de grote gespreksthema's rond minimalistische hardloopschoenen is of ze de kans vergroten dat een loper een Nike Air Max 90 Homme stressfractuur ervaart. Het is duidelijk dat fracturen van het 2e middenvoetsbeentje voorkomen bij personen die een minimalistisch proberen proberen (kijk bijvoorbeeld eens naar deze geweldige post van Joe Maller), maar het is ook belangrijk om in gedachten te houden dat dit het meest voorkomende type voetbreuk is in geschoeide hardlopers ook. De grote vraag, waarvoor we nog geen antwoord hebben, is of de incidentie inderdaad hoger is onder minimalistische hardlopers. Anekdotische rapporten van sommige medische professionals suggereren dat blessures als gevolg van minimalistisch hardlopen de afgelopen twee jaar zijn ge?xplodeerd. Tot op zekere hoogte zou het mij helemaal Nike Air Max 2017 Mujer niet verbazen als dit waar was. Hardlopers zijn berucht om het springen op nieuwe trends en het doen van domme dingen in hun training, en de uitbundigheid waarmee Nike Air Max Classic BW Dam sommigen een minimalistische manier van hardlopen benaderd hebben, is waarschijnlijk een grote factor in het veroorzaken van deze verwondingen (zoals ik vermoed dat het in de twee gevallen was die door Giuliani werden gemeld et al., 2011). Het lichaam heeft tijd nodig om zich aan te passen aan elke grote verandering in schoeisel of training, en iemand die zijn hele leven in schoenen met kussens heeft gedraaid, zal het in het begin heel langzaam moeten doen in een schoen zoals de Vibram Fivefingers totdat de botten kunnen versterken (Zoek Wolff's Law op als je hierin ge?nteresseerd bent - ik geef er elk jaar les over in mijn Human Anatomy and Physiology-klas) Stel je als Adidas Superstar Dam analogie voor dat je al je miles doet in de vorm van een lange, langzame afstand. Op een dag hoor je dat intervaltraining echt is waar het op is als je je Adidas Ultra Boost Femme prestaties wilt verbeteren, dus begin je met het slaan van de baan en het uitvoeren van harde intervallen 2-3 keer per week. Wat gaat er gebeuren? Mijn gok is dat je gewond raakt, simpelweg omdat je te snel in het speedwork bent gesprongen en je lichaam niet hebt laten aanpassen aan het nieuwe type training. Hoewel het vastbinden van de voet de dingen extreem maakt, de voet aanpast om in een kleine schoen te passen, onze de praktijk van het proppen van onze voeten in schoenen met smalle, taps toelopende toeboxes heeft duidelijk ook het potentieel om misvorming te veroorzaken. Bekijk deze r?ntgenfoto uit het boek van Edward Munson uit 1912 "The Soldier's Foot and the Military Shoe"Nike Air Max 97 Dam

Comparte esto

Comparte esto

Volver a “Geólogos por el Mundo-Presentaciones”