Cargando...

omedelbart kan progressiv f

En este foro podéis presentaros y hablarnos un poco de vosotros, qué hacéis, a qué os dedicáis...
Labi1995
Fluorita

omedelbart kan progressiv f

Mensajepor Labi1995 » Mié, 10 Abr 2019, 05:43

Innan n?gon skriker att studien finansierades av Vibram, s? ?r resultaten misst?nkta, l?t oss ta en titt p? en annan studie (Squadrone and Gallozzi, 2009) som j?mf?rde erfarna barfota l?pare n?r de bar barfota, i Vibrams och i traditionella polstr?dda skor. De fann att n?r de k?rde i Vibram Fivefingers hade l?parna en betydligt mer plantarflexerad fot vid jordkontakt j?mf?rt med att de k?rde i vanliga kuddskor. De anpassningar som observerades av Lieberman et al. ?r helt i linje med vad erfarna barfota / minimalistiska l?pare g?r. Vad allting f?resl?r f?r mig ?r att det finns ett adaptivt svar p? att springa i en ultraminimal sko som Vibram Fivefingers, och att detta svar kan ta tid att manifestera sig. Att tv? personer landade p? Nike Air Max 95 Dam framfoten i b?rjan tyder p? att anpassningen var omedelbar hos dessa individer (k?nner inte till deras m?nster i polstret skor). Vidare, det faktum att vissa m?nniskor f?r?ndrade fotstrejk efter sex veckor i Vibrams medan andra inte kunde ?terspegla det faktum att vissa individer kommer att k?mpa p? h?l, oavsett vad (som n?gra vanliga barfota kenyer som observerades av Lieberman gjorde) eller att anpassningen sker vid olika r?ntor i olika m?nniskor (som jag alltid vill betona, n?r det g?ller biologi, variation ?r normen). Det skulle vara intressant att g?ra samma studie ?ver en l?ngre tid, och ocks? en parallell d?r vissa personer fick instruktioner om typiska barfota-stilform. Detta kan bidra till att ytterligare svara p? n?gra av dessa fr?gor. Kanske viktigast ?r att dessa resultat, ?ven om de bara offentliggjordes som kompletterande data och inte som en faktisk tidningsartikel, f?r mig att misst?nka n?gon studie som j?mf?r Nike Air Max 2017 Femme form i individer baserat p? en "p? plats "F?r?ndring i skorstillst?nd. Ingraderade r?relsem?nster kan vara sv?ra att f?r?ndra (n?gonsin f?rs?ka Nike Air Max 90 Hombre skriva med din icke dominerande hand?). Det ?r verkligen sv?rt, men det kan tydligen bli l?rt sig med tiden), och den l?tthet med vilken form?ndring kan uppst? ?r f?rmodligen mycket varierande fr?n person till person. S? om du har som m?l att ?ndra din l?pform genom att k?ra barfota eller i ultraminima skor, var medveten om att ?ven om vissa f?r?ndringar kan intr?ffa omedelbart kan progressiv f?r?ndring forts?tta att ske ?ver en l?ngre tid. Hur l?nge det kan ta kan vara sv?rt att f?ruts?ga, och t?lamod ?r d?rf?r kritiskt. Att trycka f?r h?rt f?r en snabb f?r?ndring kan bara landa dig p? en l?karmottagning! Jag har precis avslutat granskningen av Guiliani-artikeln och jag var ocks? lite skeptisk att l?nken gjordes mellan starten av en ny skada som uppstod samtidigt som skostressen f?r?ndrades. Medan det ?r m?jligt, finner jag det Adidas Superstar Femme sv?rt att g?ra den f?reningen ensam utan att ta full Adidas NMD Femme h?nsyn till alla andra m?jliga variabler som kan ha bidragit till skadan. Visserligen m?ste en acklimatiseringsniv? ske f?re dykhuvudet f?rst i minimalistisk k?rning. Jag hittade en annan intressant artikel av Finestone et.al Epidemiology of metatarsal stressfrakturer mot tibial och femorala stressfrakturer under elitutbildning. 2011 Fot och fotled Int. De tittade p? flera milit?ra rekryter www.domoreso.fr under ett ?r som de successivt utvecklades genom ?kade utbildningsniv?er. Vad de fann var att det fanns en acklimatiseringsperiod som slutligen resulterade i minskad f?rekomst av stressfrakturer i l?rbenet och tibia under ?rets lopp men ingen f?r?ndring i f?rekomsten av metatarsala stressfrakturer. Medan skoslitage inte var den kontrollerade variabeln, visar det sig att ?ven de mest Nike Air Max 2017 Dam v?lutbildade och passande l?parna kan vara f?rem?l f?r dessa skador oavsett fotbekl?dnaden. Ur ett personligt perspektiv tror jag starkt p? en acclimation och l?randeperiod f?r minimalistisk k?rning. Mina kalvar kommer att bevisa det! ?ven n?r jag b?rjade barfota, ins?g jag att springa snabbare ?n vad min kropp var van att, jag skulle ?terg? till en bakre fotstr?ckning ... som bevis av min pealing Nike Air Force 1 Womens hud p? min l?ka och intensiva k?nslighet i l?ka omr?det. Jag ?r ocks? inte s?ker p? att KSO: s hj?lp hj?lper till att p?skynda denna process alls. Faktum ?r att jag har sett det helt f?rst?r denna process. Jag har ett par Vibram KSOs sj?lv, och kan definitivt se f?rdelarna med att b?ra dem f?r att l?ra sig minimalistisk k?rning. Emellertid ?r problemet som jag sett med dem att de ger f?r mycket kudde. Ja ... f?r mycket kudde. Vad jag ska s?ga ?r all min egen ?sikt, s? ta den med ett www.jamlikhalsavast.se saltkorn. Det h?rda lagret av tjock plast som skiljer dina f?tter fr?n markens k?nsla ?r det som g?r inl?rningskurvan s? h?rd och orsakar skada.

Comparte esto

Comparte esto

Volver a “Geólogos por el Mundo-Presentaciones”