Cargando...

n stressfraktur og gentagen belastning

En este foro podéis presentaros y hablarnos un poco de vosotros, qué hacéis, a qué os dedicáis...
Labi1995
Fluorita

n stressfraktur og gentagen belastning

Mensajepor Labi1995 » Mié, 03 Abr 2019, 07:13

Hvad ang?r knoglemodellering som reaktion p? p?f?rt stress, vil det forekomme if?lge Wolffs lov, at knoglen ombygges i henhold til placeringen af ??stresslinjer. Vi ser dette p? l?rhalsen mest tilsyneladende, da man kan radiografisk visualisere kurvenes svingede linjer (sm? knogleplader, der udg?r den indre svampede knogle), der tilpasser sig for at underst?tte kroppens v?gt. I en af ??de artikler, jeg l?ste nedenfor, blev der set forskelle mellem l?bere Nike Air Max 270 Mujer og Nike Air Max 90 Femme Rose fodboldspillere, hvor fodboldspillere har st?rre tv?rsnitsdiameter af metatarsals. En antydet ?rsag til denne observation var, at knoglerne blev udsat for mere fremadrettet, bagud og side til side bev?gelse i mods?tning til den l?bende ligefrem bev?gelse fundet i l?bere. Som for knoglemodellering er dette en dynamisk proces afh?ngig af samspillet mellem osteoblaster og osteoklaster (celler der henholdsvis bygger og nedbryder knogler). Fra et billeddannelsessynspunkt kan osteoblastisk reaktion p? skade ses Adidas Superstar Femme s? tidligt som to uger efter skades?rsag - med en MR kan dette ses som intramedull?rt ?dem (h?velse inde i benakslen, typisk kaldet en stressreaktion), selv f?r en stressbrud linjen er synlig. Det er dog vigtigt at bem?rke, at nedl?gningen af ??ny knogle som reaktion p? stress er uorganiseret, og at der findes en delikat samspil Adidas Ultra Boost Femme www.arqueoymas.es mellem osteoblaster (knogleopbygningsceller) og osteoklaster (knoglefjernelsesceller) under helingsprocessen. Dette samspil muligg?r i sidste ende den mest optimale helbredelse, der finder sted i overensstemmelse med belastningen anbragt p? den ber?rte knogle. Denne balance mellem osteoblast og osteoklastaktivitet forstyrres med en stressfraktur og gentagen belastning, og osteoklasten vinder s?ledes ud, og knoglen sv?kkes, hvilket f?rer til bruddet. N?r dette punkt er n?et, kr?ver benet immobilisering for Nike Air Max TN Mujer optimal helbredelse. Al den litteratur jeg har set p?, beskriver en hvileperiode p? ca. 6 til 8 uger hos voksne med kortere perioder for b?rn og unge. Ogs? hele litteraturen anbefaler en tilbagevenden til aktivitet p? en gradvis m?de for at undg? genskader. Der er ingen beskrivelse af et vindue p? hvilket tidspunkt du ville Nike Free Run 2.0 Mujer risikere st?rre skade, fordi det er variabelt blandt forskellige individer. For eksempel er min krop s?r og mine knogler har smerter efter en 9 mil lang k?rsel i weekenden, til det punkt, at jeg ved, at jeg risikerer skade ved at l?be dagen efter. Dekan Karnazes g?r ud og l?ber 40 miles i dag og kan g?re endnu 40 i morgen. Han er bare anderledes, og det er hans krop. Der er en r?kke foresl?ede risikofaktorer for udviklingen af ??stressfrakturer. Disse omfatter og er ikke begr?nset til kvindelig sex, lavere Adidas NMD Mujer knoglemineralt?thed, rygning, underern?ring, d?rlige tr?ningsvaner, overv?gt eller underv?gt (sandsynligvis et aspekt af ern?ring), skoslid (selvom artiklen, der n?vnte dette som en risikofaktor, ikke artikulere hvad slags skost?rrelse), og endda en stram Achilles, der kan spille en rolle i vinklen p? metatarsalerne ved push Nike Air Max Classic BW Dames off, hvilket kan uds?tte dem for ?get belastning. En interessant ting, og jeg har ingen m?de at bevise det p? nuv?rende tidspunkt, er, at knoglemineralisering i konsekvent shod individer vil sandsynligvis v?re mindre i den involverede ekstremitet end i non-shod individet. Jeg baserer dette p? min erfaring med at evaluere r?ntgenstr?ler af personer, der er blevet st?bt i nogen tid eller som har haft kirurgi, hvilket resulterede i ikke-v?gtb?rende i en ekstremitet. Den trabekul?re knoglet?thed falder dramatisk i de skadede Nike Air Vapormax Femme eller ikke-v?gtb?rende. Nu er et kast et ekstremt eksempel p? en "shod" -person, men jeg tror fast, at knoglerne i foden tilpasser sig over tid til at v?re kronisk shod vs unshod. N?r jeg f?r nogle gode billeddannelseseksempler, vil jeg v?re sikker p? at dele dem, da jeg begynder at indsamle en r?kke billeder af l?bende relaterede skader evalueret ved hj?lp af radiologisk teknologi.

Comparte esto

Comparte esto

Volver a “Geólogos por el Mundo-Presentaciones”