Cargando...

verkar vara likformig tjocklek vid h

En este foro podéis presentaros y hablarnos un poco de vosotros, qué hacéis, a qué os dedicáis...
Labi1995
Fluorita

verkar vara likformig tjocklek vid h

Mensajepor Labi1995 » Mar, 07 Ago 2018, 02:45

Jag ?r en stor fan av att byta in sulor runt mellan skor. Ibland kan en sko passa en smula, och byte i en tunnare innersula fr?n en annan sko kan frig?ra tillr?ckligt med utrymme f?r att g?ra passformen bekv?m. Ibland ?r en sko f?r cushy eller f?r fast, och en innersula f?r?ndring kan helt ?ndra k?nslan till det b?ttre.
Ett perfekt exempel p? varbyte sulor sparade en sko f?r mig var Newton Energy. Den medf?ljande innersulan var f?r tjock Nike Air Max 90 Homme under h?len, och min h?l skulle inte l?sa ordentligt som ett resultat. Innersulan var ocks? f?r mjuk - ?verkill i en sko med en redan mjuk mellansula. www.aromery.co.uk Byte ut fabrikssolen f?r ett tunt, ljust alternativ v?nde energin fr?n en sko. Jag skulle tveka att springa mycket i ett av mina favoritskor fr?n 2013.
Som skojare ?r byte av insoles l?tt f?r mig eftersom jag har en massa att v?lja mellan. Jag har emellertid blivit ombedd flera g?nger om var man ska k?pa en tunn, platt innersula som ska anv?ndas f?r detta ?ndam?l, och det har varit ?verraskande sv?rt att hitta bra alternativ. De flesta ers?ttningss?lar till salu ?r starkt strukturerad med tjock d?mpning och uttalat b?ge st?d - inte idealiskt n?r m?let faktiskt kan vara att ?ka utrymmet i en sko. Att k?ra p? en bar fotb?dd med innersulan ?r borttagen, men fotb?dden kan ibland vara grov Nike Air VaporMax Damskie eller ha utsatt s?mnad.
Efter lite gr?vning, och ett f?rs?ksbjudande fr?n en insolesproducent, har jag kommit fram med n?gra alternativ som ?r anst?Nike Air Max 90 Mens ndiga. Inov-8 s?ljer inl?ggss?lar som ?r helt platta, fasta och har inget st?d f?r b?gar (insolen g?r curl upp lite p? varje sida, men det ?r att hj?lpa till Nike Air Max 97 Womensmed placering i skon jag tror). Inl?ggssulorna finns i tv? tjocklekar: 3 mm och 6 mm. Jag k?per par av b?da och m?ter 3mm-versionen f?r att vara 3mm i framfoten, 4mm i h?len. 6mm verkar vara likformig tjocklek vid h?l och framsida. F?r j?mf?rande ?ndam?l m?ter den medf?ljande innersula i Saucony Mirage 4 ca 5,5 mm h?l, 4 mm framfod, och i Brooks PureFlow 3 ?r en enhetlig 5,5 mm framifr?n och bak.
3 mm innersula verkar v?ldigt lik insoles i den popul?ra Inov-8 F-Lite 195-sko (gr? innersula i foto nedan). Formen ?r ocks? lika stor som Saucony Mirage och Brooks PureFlow inl?ggssulor att de byter ut i dessa skor utan problem.
V?nster-till-h?ger: Inov-8 3mm fotb?dd, Inov-8 F-Lite Nike Air Presto Womens 195 innersula, Saucony Mirage 4 innersula, Brooks PureFlow 3 innersula, Inov-8 6mm fotb?dd
Inov-8 3mm 6mm fotb?ddssammanst?llning
Top-to-Bottom: Inov-8 3mm Nike Air Max 2017 Mensfotb?dd, Inov-8 6mm fotb?dd, Saucony Mirage 4 innersula, Brooks PureFlow 3 innersula
Inov-8-insolesna ?r tillg?ngliga f?r $ 10 hos Zappos i USA. Jag har haft sv?rt att sp?ra dem utanf?r USA. Amazon UK har dem (verkar Amazon USA inte), s? du kan kolla Amazon-butiken f?r ditt land. Om du letar efter en relativt tunn, platt innersula som har lite mer kross kan Ortholite Fusion vara v?rt ett skott (Upplysning: Ortholite skickade mig ett fria par att prova). Ortholite g?r insoles f?r m?nga skor p? marknaden, du kan till och med ha ett par sj?lv. Det ?r en mycket mjukare innersula ?n Inov-8-modellerna - det har n?stan ett minneskum som k?nns f?r det. Jag m?ter fusionen mellan 4,5-5,0Nike Air Max 1 Hombre mm vid b?de h?l och framsida (sv?rt att f? det exakt eftersom det ?r v?ldigt mjukt). I bilden nedan ser de lite tjockare ut ?n Inov-8 6 mm innersula, men Adidas ZX Flux Mujer jag tror att de tjocknar lite l?ngs marginalerna d?r jag trimmade dem.
Till skillnad fr?n Inov-8 fotb?ddarna har ortholiterna ett litet mjukt b?gst?d inbyggt, men det ?r inte fruktansv?rt p?tr?ngande med tanke p? hur mjukt och flexibelt de ?r.

Comparte esto

Comparte esto

Volver a “Geólogos por el Mundo-Presentaciones”