Cargando...

kan luftfuktigheten i Georgien

En este foro podéis presentaros y hablarnos un poco de vosotros, qué hacéis, a qué os dedicáis...
Labi1995
Fluorita

kan luftfuktigheten i Georgien

Mensajepor Labi1995 » Mar, 10 Jul 2018, 03:34

du m?ste springa i v?rme f?r att acclimate vilket ?r anledningen till att jag g?r det, men att trycka f?r h?rt i v?rme n?r det inte ?r acklimatiserat ?r inte klokt. Det finns en skillnad mellan en h?rd tr?ning och ett h?rt tr?ningspass under milj?f?rh?llanden som kan g?ra det rent farligt. Min fru och barn skulle inte uppskatta ett samtal fr?n sjukhuset eftersom jag sprang mig i v?rmeslag.
Jag bor i nord?stra USA, mycket kalla, sn?iga vintrar, heta somrar men bara f?r n?gra m?nader. Jag sprang mycket k?rningar i -10 Celsius eller under denna vinter och 88 konverterar till cirka 31 Celsius. F?r?ndringen ?r ganska snabb under maj och juni och brist p? acclimation orsakar mig problem n?gra g?nger varje v?r n?r jag gl?mmer att min kropp inte ?r redo att springa i v?rme. Inte vilja vara f?r irriterande h?r, men jag skulle Nike Air Max 90 Hombre Negras vilja Nike Air Max Tavas Mujer att inte h?lla med det ?vergripande budskapet i ditt inl?gg. Jag tycker att det ?r mycket viktigt en g?ng i taget att springa l?ngt ut?ver vad som ?r normala gr?nser f?r att driva sig till en plats som ?r s? obekv?ma och sm?rtsamma ?r det skr?mmande. S? l?nge du inte g?r irreparabel skada p? dig sj?lv, vilket det l?ter du inte har, tycker jag att det ?r positivt att p?minna dig sj?lv hur sv?rt det kan och borde vara. Running b?r inte vara en l?tt sport och en obehaglig session ?r inte lika d?lig. Jag menar inte att starta en personlig attack, det ?r menat att vara en mer allm?n kommentar, men din ber?ttelse gjorde att jag bara tror att det kan bli en sj?lvklar sak. Jag kommer att vara den n?sta som h?ller med Pete om vara medveten om villkoren. Denna f?rra s?ndag fullf?ljde jag en femton mil sp?rl?pning. Slingan var 2,5 mil Nike Air Max Tavas Dámské l?ng Nike Air Max Tavas Damskie och efter 1-2 slingor skulle jag fylla p? min Nathanflaska (den rymmer ungef?r 22 ounce) vid vattenk?llan och s?tta en ny Nuun-flik in f?r natrium och kalium.
?ven om det ?r b?rjan av juni, kan luftfuktigheten i Georgien, liksom andra stater i Deep South, vara f?r?dande om du inte acklimatiseras. P? den sj?tte slingan k?nde jag mig som om jag var n?ra att falla ?ver fr?n v?rmeutmattning, och det tog mig timmar senare p? dagen innan jag slutligen peed igen. V?rme, i kombination med fuktighet, kan f?rsv?ra din k?rning snabbt. K?r visst. Verkar som en v?rld bort fr?n nuvarande f?rh?llanden h?r i Skottland, det ?r en "varm" dag idag vid 15 grader Celsius
Jag undrar om kropparna chockar p? att hitta ov?ntat heta f?rh?llanden hade mycket att g?ra med din reaktion som f?rh?llandena sj?lva.
Kan du centralstatscheferna bli uppr?rd av Nike Air Max 90 Hombre Azul dina Nike Air Max 90 Womens Nike Air Max Zero Femme f?rv?ntningar p? svalare f?rh?llanden och tidigare k?rningar i svalare f?rh?llanden, j?mf?r de villkor som du st?tt p? d?r din k?rnkroppstemperatur steg snabbare ?n f?rv?ntat?
Det blir intressant att se hur du hanterar n?sta g?ng du kom ut under liknande f?rh?llanden, jag misst?nker att b?de fysiska och neurologiska anpassningar kommer att b?rja b?rja tr?da i kraft och du f?r en mycket mildare reaktion.
F?rra sommaren hade jag en semester p? tv? veckor i Spanien och i slutet av semestern kunde jag g?ra ett tempo i 35 grader Celsius utan otillb?rlig stress. Jag ins?g aldrig hur mycket jag svettade tills jag kom inomhus och ut ur vinden - pl?tsligt blev jag dr?nkt i svett. Det var verkligen imponerande att se hur bra jag hade anpassat mig till villkoren. Det tog cirka 10 dagar att bli riktigt bekv?m att springa p? den hetaste delen Nike Air Max Tavas Dames Nike Air Odyssey Dames av Nike Air Max Tavas Damen dagen.

Comparte esto

Comparte esto

Volver a “Geólogos por el Mundo-Presentaciones”