Cargando...

gebaseerde lopende economie

Temas de Geología General
Banning
Fluorita

gebaseerde lopende economie

Mensajepor Banning » Vie, 15 Jun 2018, 05:38

Ik ging in gesprek en noemde de dingen waarvan ik hoopte dat het er niet zou zijn (namelijk binnenkort 2 uur marathon, psychologische barrières, en Paula Radcliffe ... waarom deze dingen? Omdat het schijnbaar de nodige checklists zijn om de marathon te bespreken in de wetenschappelijke wereld) aan mijn vriend en mede-promovendus, Justin, en laag en zie, dat waren de onderwerpen waar het over ging. Het is niet om die Nike Air Presto Damen onderwerpen te kleineren en te zeggen dat ze niet belangrijk zijn, maar het marginaliseert een echt lastig argument over hoe snel we een marathon kunnen lopen.

In het kort concentreerde het gesprek zich op de standaardmetrieken van VO2,% VO2max, Running Economy en Lactate Threshold en hoe deze componenten de prestaties tot op zekere hoogte konden voorspellen. Coyle brak enkele studies uit die aantoonden hoe belangrijk ze waren bij het rennen van elites en vervolgens hoe ze konden worden gebruikt om de prestaties te voorspellen. Hoewel mijn klachten over sommige van deze componenten bekend zijn, kan ik vanuit een traditioneel gezichtspunt van een wetenschapper zien waarom ze werden gebruikt en er geen groot probleem mee hebben.

Het probleem zijn de sprongen die gemaakt zijn. Toen hij bijvoorbeeld over economie praatte, haalde Coyle zijn werk op Lance Armstrong over hoe de effici?ntie in de loop van de tijd kan verbeteren. Er zijn duidelijke problemen met deze, die zo flagrant zijn dat ik er niet eens op moet ingaan. Tot grote verbazing trok hij het beroemde werk van Andy Jones over Paula Radcliffe tevoorschijn om te demonstreren hoe VO2max niet verandert met de prestaties en dat LT en economie doen. En het zijn deze veranderingen die hebben geleid tot haar wereldrecordprestaties. Het probleem dat we hier hebben, is dat we onze hele kijk op marathoning van wereldklasse baseren op één persoon, een extreme uitschieter, die elites zeker zijn, maar ik weet niet zeker of dat de beste aanpak is. Zo concludeerde Coyle dat, omdat Jones meldde dat Radcliffe 88% van haar VO2 kon lopen voor een marathon terwijl mannen maar op 85% van hun VO2 konden lopen, dat de snelste marathontijd van vrouwen mogelijk 2:04 was, terwijl Jones de mannen kunnen 1:57 hoog zijn.

Wat, als je iets over de typische kloof in prestaties tussen mannen en vrouwen bestudeert (of zelfs naar de WR van vandaag kijkt), lijkt een beetje ...

Ik neem Coyle hiervan niet de schuld, zijn baan is een wetenschapper, maar ik denk dat de vragen na het gesprek en het algemene gevoel dat je kreeg, een uniek beeld geven van waarom wetenschappers en coaches vaak niet op elkaar klikken.

Het zien van het gepraat van de coaches kant, bijvoorbeeld, was enigszins gekmakend. Na afloop van het gesprek was een deel van de discussie over Sammy Wanjiru en hoe iemand werd verondersteld iemand te zijn die de barrière van twee uur kon aanvechten vanwege zijn agressiviteit en zijn "snelle halve marathondagen." Nu, als een coach dit hoorde en zich realiseerde dat De HM-tijden van Wanjiru waren snel, maar niet anders dan die van andere marathons van wereldklasse en passen heel goed in lijn met zijn werkelijke marathonprestaties, dan zou het je kunnen rijden. Het toont de verbroken verbinding die optreedt. Bijvoorbeeld, als de HM-tijd van Wanjiru van 58:35 een potentieel van minder dan 2 uur betekent, wat betekende het 58:23 van Tadese MET een op onderzoek gebaseerde lopende economie van 150 die gewoon krankzinnig was. Het voorspelde zeker niet zijn gebrek aan succes bij de marathon ...

Als coaches zijn we er trots op dat we ruwe equivalenties in prestaties begrijpen. Het is aangeboren. Ik weet dat als iemand A voor 800m en B voor 3.000m loopt, hij ongeveer 1.500 meter in het bereik van C zal zijn. Op dezelfde manier kunnen we ons in een moeilijk bereik bevinden om te weten wat voor soort HM-tijd het kost om bepaalde marathontijden te doorlopen. Er is een kloof in snelheid nodig.

Met Adidas Zx 700 Femme onderzoekers die niet bekend zijn met de sport, is deze aangeboren kennis er niet. Wat in tijden leidt tot uitval. Je hebt mensen die denken dat alleen omdat iemand een halve marathon liep, een fatsoenlijke brok onder de 2 uur, waarom kunnen ze niet net iets langzamer rennen voor een dubbele afstand? Het is verwant aan het nemen van een 1:57 halve miler en zeggen, waarom kan je niet breken 4 voor de mijl met wat meer training ?!

Daarom krijg je mensen die lineaire prestatiecurven gebruiken om te voorspellen dat sub 2 uur wordt uitgevoerd in 2019. Dat brengt me bij een andere veelgestelde doelgroepvraag, die iets ging in de trant van "het lijkt alsof ze ongeveer een halve minuut duren buiten de marathon keer de laatste tijd elk jaar, dus het zou binnen een paar jaar moeten zijn dat die sub 2 uur gebeurt. "

Het is de ziekte van Nike Air Max 90 Mens lineair denken. Het is een ingebouwd cognitief vooroordeel dat ons ertoe brengt te denken dat als de dingen nu op een bepaalde manier vordert, ze altijd die trend zullen volgen.

Maar de geschiedenis laat zien dat dit niet waar is. Zonder zelfs uitgebreide statistische methoden te gebruiken, kunnen we zien dat de marathontijden in wezen slechts 5k / 10k keer inhalen. Die het afgelopen decennium gestagneerd zijn.

Comparte esto

Comparte esto

Volver a “Geología General”