Cargando...

til en mild h

Temas de Geología General
sweet
Fluorita

til en mild h

Mensajepor sweet » Mar, 23 Oct 2018, 07:56

Jeg ?bnede denne anmeldelse med et citat fra den snart-udgivne bog, der k?rer med Kenyans af Nike Air Max 90 Womens Blue Anharanand Finn. Jeg er kun omkring 100 sider i bogen (det er fantastisk hidtil - du kan forudbestille det fra Amazon, hvis du er interesseret), og han skriver lidt om l?bende form og fodt?j (Finn lavede en overgang til barfodet stil lige f?r han flyttede til Iten, Kenya i seks m?neder med sin familie). En af de ting, der overraskede ham, er, at p? trods af historier om kenyere, der driver barfodet, tr?ner de fleste af de h?jtst?ende voksne l?bere i store, fyldige fodt?j. Alligevel bem?rker han, at de opretholder barfodet-stilformular (formodentlig l?rt gennem betydelig barfodet, der l?ber i barndommen).

Hvordan dunkler denne anekdote om kenyanske l?bere og deres sko relaterer sig til en anmeldelse af adidas adios? N?, jeg er nu Adidas Yeezy Boost 350 Donna omkring 1,5 ?r i min egen overgang til barfodet-stil l?bende form, og p? dette tidspunkt er jeg kommet for Adidas Eqt Support Adv Femme at finde ud af, at jeg kan l?be i n?sten alt og beholde denne stil. Jeg kan h?l sl? lidt fra tid til anden, mere med nogle sko end andre, men min kadence forbliver h?j, og jeg har ikke tendens til at overstride uanset skoene p? mine f?dder. Jeg kan ikke engang tvinge mig til at g?re h?len mashing, 45 graders vinkel mellem s?len og jorden, der er s? almindelig i rekreative l?bere, der b?rer store sko. K?rer i nul drop sko nu for?rsager sj?ldent mig kalv ?mhed. Min nye form synes at v?re indviklet, og det f?les nu bare normalt. Slidm?nsteret p? Adios synes at underst?tte dette - der er nul slid p? den mest posterolaterale h?l (se billedet nedenfor), og slid langs sidekanten str?kker sig fra den forreste h?l til den bageste forfod. Dette antyder mig en midfootstrejke til en mild h?lstrejke i Adios. Intet som de dage, hvor jeg k?rte i Nike Air Max 180 Womens tunge stabilitetssko med en 12 mm lift - jeg plejede at skille skoene s? godt. Mine l?b i Adios har for det meste v?ret ganske sjove. Skoen er ret let (lidt over 8 oz i st?rrelse 10), ekstremt fast, og det f?les meget lydh?r. Det er ogs? en ret stiv sko, der er mere egnet til at k?re end brug som en daglig tr?ningssko, men jeg kan forst?, hvorfor dette er en valgfri sko til mange elite marathoner. Det er en sko lavet til hurtig l?b. Jeg kan endda se 9mm h?lforskellen som v?rende nyttig til offloading af kalvemusklerne lidt i et langt l?b, is?r for dem der ikke plejede at k?re i fladere sko. N?r det er sagt, vil jeg v?lge at v?lge mindre h?l end hvad Adios tilbyder, is?r til tr?ning og ethvert race kortere end en maraton (jeg brugte Adidas Hagio for en 5K for nogle uger siden, og det fungerede fint Hagio er i ?jeblikket min favorit Adidas ZX Flux Femme racing flad).

Comparte esto

Comparte esto

Volver a “Geología General”