Cargando...

klassificerede de personer med

Temas de Geología General
sweet
Fluorita

klassificerede de personer med

Mensajepor sweet » Vie, 19 Oct 2018, 02:49

For to dage siden skrev jeg en kommentar til en artikel af podiatrist Ian Griffiths, der diskuterede, hvorfor udtrykket "overpronation" er anvendt ukorrekt og b?r forbydes som et t?ppe kriterium for tildeling af sko til l?bere. Jeg lavede en hel del forskning Adidas Superstar Damen Rosa p? dette emne, mens jeg skrev min bog, og min overv?ldende konklusion var, at pronation ikke skulle f? forrang i den skoforretningsproces, som den i ?jeblikket yder.

En Nike Air Force 1 Damen unders?gelse, der havde stor indflydelse p? min t?nkning, blev offentliggjort som en del af en konferencehandling i 2003. Med titlen "Pronater Pronates?" Og forfattet af Stefanyshyn et al. fra University of Calgary unders?gte unders?gelsen, om l?berens overbevisning om hvilken pronationskategori de tilh?rer, faktisk matchede med, hvor meget f?dderne omvendt, n?r de blev m?lt i et laboratorium (note, eversion er en komponent i den komplekse bev?gelse, vi kalder pronation og kan dog v?re af simpelthen som den indadg?ende rulle af foden efter kontakt).

I unders?gelsen unders?gte forfatterne i alt 83 l?bere (42 m?nd, 41 kvinder), som selvklassificerede sig som enten Adidas Superstar Mujer "pronator", "normal" l?ber eller "supinator" (selvklassificering sandsynligvis som f?lge af at v?re fortalte i en skobutik eller gennem observation af deres bueh?jde). 40 Nike Air Max 1 Femme individer klassificerede sig som pronatorer, 40 klassificerede sig som normalt, og 2 klassificerede sig som supinatorer.

Forskerne vedh?ftede mark?rer til l?bernes ben og f?dder og fik dem til at l?be fem fors?g barfodet og fem i en neutral sko. L?bere blev optaget i slowmotion, da de l?b over en kraftplattform - det gjorde det muligt at foretage en detaljeret kvantificering af fodendiversion.

Til barfodetilstanden klassificerede de personer med en ?ndring i eversion (dvs. indadg?ende fodrulle) p?> 15 grader som pronatorer. For shod tilstanden var pronator kategori cutoff en ?ndring i eversion p?> 16,5 grader.

Her er ting, der bliver interessante. Nike Air Pegasus 83 Womens Resultaterne viste, at for de 41 fagpersoner, der kaldte sig "pronatorer", faldt kun 5 ind i kategorien "pronator" i b?de shod og barefoot betingelser (12%!), Og n?sten 70% udviser ikke h?j eversion i enten barfodet eller shod betingelser. Med andre ord var 70% af l?berne, der betragtede sig for at v?re pronat?rer, faktisk godt inden for det normale omr?de baseret p? de kriterier, som forskerne havde fastsat!

Comparte esto

Comparte esto

Volver a “Geología General”