Cargando...

moeilijk is om blootsvoets

Temas de Geología General
Banning
Fluorita

moeilijk is om blootsvoets

Mensajepor Banning » Sab, 24 Feb 2018, 07:11

Ja, en ik denk dat dit een sterk argument is voor blootsvoets lopen. Of de sensorische "barrière" nog steeds bestaat in minimalistische schoenen, ik weet het niet zeker. De pleitbezorgers voor blootsvoets rennen zeggen dat de schoenen, ongeacht hoe ze op blootsvoets lopen, van invloed zijn op sensorische feedback. Mijn ervaring is ook dat ze dat doen, maar lang niet zoveel als een normale schoen met demping of stabiliteit. Vooral de Vibrams lijken opvallend veel op blootsvoets lopen - studies suggereren dat de mechanica hetzelfde zijn, en de sensorische feedback is zo dicht mogelijk bij blote voeten als mogelijk is - het zal nooit meer hetzelfde zijn, omdat er een barrière van 4 mm tussen de voet is en de grond. Maar Adidas Ultra Boost Donna het is dichtbij, en dit kan gunstige effecten hebben. Nogmaals, dat is nooit bewezen - het is alleen een theoretische positie, maar het biedt een potentieel voordeel voor blootsvoets / minimale schoenrennen.

De studie waar we gisteren naar keken, door D'Aout, liet zien hoe chronisch schoengebruik de morfologie en biomechanische functie van de voet verandert. Dus het klopt zeker zo. Ook als je naar buiten gaat en op blote voeten rent, zelfs voor een korte tijd, zul je spieren in de voet en het kalf ontdekken die je lang geleden vergeten was dat je had! De stijfheid en sommige spiergevoelens die je voelt als je blootsvoets loopt, is volkomen onverwacht - dit suggereert dat het hardlopen in schoenen heel weinig werk uit die spieren vereist. Dus vanuit dat oogpunt is het gemakkelijk om te zeggen dat, ja, hardlopen in schoenen het Nike Air Max 2017 Dames werk vermindert dat wordt gedaan door bepaalde spieren van de voet.

Echter, om die positie uit te breiden en te zeggen dat dit het risico op verwonding vergroot terwijl in schoenen een stuk is waarvoor ik geloof dat er nog geen bewijs is. Wat dit bewijsmateriaal doet, is uitleggen waarom het zo moeilijk is om blootsvoets te rennen als je al lang in schoenen zit, maar ik denk niet dat het de andere manier vertaalt. Evenzo, als iemand blootsvoets loopt en deze spieren zijn ontwikkeld, zal het het risico op verwonding verminderen als je dan in schoenen rent? Het klinkt natuurlijk redelijk, maar het kan ook waar zijn dat wanneer je schoenen draagt, die spieren niet hoeven te werken en daarom zwakker kunnen zijn.

De analogie is dat je verspillend sterk kunt worden, en we hebben de neiging om te weigeren dat we ons "zwak kunnen Nike Air Zoom Pegasus 32 Donna veroorloven", maar het komt allemaal terug op wat Nike Roshe Run Damen nodig is om een ??specifieke taak te doen - een marathonloper, voor bijvoorbeeld, hebben misschien geen sterk bovenlichaam, maar de armen trainen en hun kracht met 50% verbeteren, levert geen snellere hardloper op. Dus is het mogelijk dat schoenen een situatie hebben gecre?erd waarin het vereiste werk van de voet wordt verminderd, en dit is acceptabel, op voorwaarde dat de hardloper in schoenen blijft? Nogmaals, niemand heeft echt bewijs geleverd om deze vragen te beantwoorden.

Ik geloof echter dat blootsvoets lopen het potentieel biedt om de voetsterkte te helpen verbeteren, wat het letselrisico kan verminderen, als het goed wordt beheerd. Een aantal coaches zullen bijvoorbeeld atleten hebben om een ??beetje op blote voeten te lopen, en ik denk dat dat redelijk is, zelfs aan te raden, omdat het helpt met de kracht van deze Nike Air Force 1 Femme spieren. Overdo het blootsvoets vroeg aan het lopen en je bent op weg naar een ramp, echter, zoals ik eerder al zei.

Comparte esto

Comparte esto

Volver a “Geología General”