Cargando...

. Bor i New England

En este foro podéis presentaros y hablarnos un poco de vosotros, qué hacéis, a qué os dedicáis...
Labi1995
Fluorita

. Bor i New England

Mensajepor Labi1995 » Lun, 12 Nov 2018, 02:37

M?nga l?pare som aldrig v?gat in i skogen verkar ha en r?dsla f?r vad som kan lura mellan teesna. Som sp?rl?pare blir jag ofta Nike Air Max 90 Hombre fr?gad om vilken sorts djurliv jag st?ter p? n?r jag l?per ut i skogen. F?r mitt f?rsta inl?gg som "The Dirty Runner" hoppas jag att lindra n?gra r?dslor genom att diskutera vilken typ av djur du kanske brukar se och vad ska man g?ra om man kommer ansikte mot ansikte med en av dessa varelser. * Ansvarsbegr?nsning: Jag ?r inte en wildlife expert. L?ngt ifr?n! Jag ska helt enkelt posta vad mina erfarenheter www.lavolailles.fr har varit med djur ute p? sp?ret. Nike Air Max 2016 Donne Jag uppmuntrar dig att unders?ka djurlivet i ditt lokala omr?de och studera expertutl?tanden om hur man beter sig under ett m?te. Bor i New England Jag ser mycket hjort. Vanligtvis n?r jag st?ter p? hjort h?rs det innan jag ser det. Om du kommer n?ra en hjort och f?rskr?cker det, kommer det vanligtvis att sl?ppa ut en ?verraskande h?gt andas genom n?san. Hjort ?r livr?dd f?r m?nniskor, och kommer Nike Air Max 90 Mujer att v?nda och springa bort fr?n dig. Det ?r oerh?rt vackert att se dessa stora djur g?r en kaninimpersonering och binds graci?st i de tjocka skogarna. Om du stannar och tittar ser du att de brukar g? bara lite s?tt innan du slutar se om du fortfarande ?r d?r. Jag minns mina m?tena med dem - de s?tter alltid ett leende i mitt ansikte. Om du aldrig har sett en ?lg n?ra dig, kommer du att bli dumbstruck Nike Air Max 95 Homme p? hur gigantiska dessa varelser ?r. Och www.hijosdelvacio.es dumt. Detta ?r inte ett djur som du kan skr?mma l?tt. Jag har funnit sitt beteende f?r att vara v?ldigt lik hjort, f?rutom att de bara k?r ca 25 meter innan du slutar kontrollera och se om du fortfarande ?r d?r. ?lg ?r k?nt att ladda m?nniskor om de k?nner sig hotade, s? det ?r b?st att sluta s? fort du ser en och ge den plats. Det mest skr?mmande m?tet jag n?gonsin har haft var n?r jag sprang www.ronbell.co.uk l?ngs och jag s?g en liten ?lg p? kort avst?nd fr?n mig. N?r det sprang till h?ger om mig ins?g jag att det var en bebis. Jag t?nkte p? mig sj?lv: "Hmm ... en ?lskling, jag undrar var mamma ?r?" Jag v?nde mitt huvud till v?nster och s?g en gigantisk ?lg. Jag var direkt mellan dem och det var ett mycket ?ppet, exponerat sp?r. Lyckligtvis s?g det bara p? mig n?r jag gick mellan dem. Jag sprang Nike Air VaporMax Hombre snabbt och h?rt ganska l?nge! Adrenalin ?r en stor Nike Air Huarache Donne hastighetsf?rb?ttring! Jag ser dessa killar hela tiden. Jag sparkade faktiskt n?stan en g?ng n?r jag var f?r fokuserad p? mina fotsp?r. Jag har aldrig sett n?got aggressivt beteende fr?n dem, men som ett vilddjur ?r det b?st att ge det utrymme. Det finns massor av tr?sk och myrar i New Hampshire, och n?r du har dem du har beavers. Du f?r se bevis p? dem n?r du k?r l?ngs en flod eller str?m, Nike Air Force 1 Femme i form av tr?d som har tuggats ner. Om de har barn kan de visa skyddande beteende genom att sl? sina svansar p? ytan av vattnet. Det ?r v?ldigt h?gt och l?ter n?stan som en skott - detta tyder p? att b?vern k?nner sig hotad och vill ha dig d?r ute. B?st att tvinga det.

Comparte esto

Comparte esto

Volver a “Geólogos por el Mundo-Presentaciones”