Cargando...

han huggar sin stride ett

En este foro podéis presentaros y hablarnos un poco de vosotros, qué hacéis, a qué os dedicáis...
Labi1995
Fluorita

han huggar sin stride ett

Mensajepor Labi1995 » Jue, 13 Jun 2019, 06:03

Slutligen skrev Alex Hutchinson i Sweat Science tv? inl?gg p? ?mnet stride rate-stride length (h?r och h?r), och han pekar ocks? p? data som hastighets?kningar kan uppst? genom att manipulera antingen stridehastighet eller stridl?ngd. Jag skickade Alex ett papper (Weyand et al., 2000) Jag hade just l?st om ?mnet, och han lade upp en graf (se ovanf?r h?ger) fr?n det Nike Air Vapormax Womenspapperet som visar att initiala ?kningar i hastighet tycks f?rekomma mer, s? genom att manipulera stridl?ngd , medan uppn? h?gsta Nike Air Max Classic BW Femme hastighet verkar inneb?ra ?kningar i steghastighet n?r stegl?ngden ?r ute. Alex skrev ocks? en informativ intervju med Max Donelan fr?n Simon Fraser University, som uppgav att stridehastigheten ofta korreleras med en ?kning av stridl?ngden baserat p? hans observationer medan han utf?r forskning f?r att utveckla en enhet som anv?nder ljudsignaler f?r att manipulera k?rhastighet. Detta verkar n?got motstridigt med tanke p? att m?let att ?ka kadensen vanligtvis anges som att f?rkorta strid. Jag f?rklarar varf?r detta inte ?r ett korrekt s?tt att t?nka p? detta mer detaljerat nedan. I ett f?rs?k att sammanfatta allt detta bra diskussion, jag skulle vilja l?gga till n?gra av mina egna ytterligare kommentarer Nike Air Max 90 Womens Pink och observationer. H?r g?r: Nyligen diskussioner om kadens / stridshastighet och "magiska" 180-talet har fr?mst fokuserat p? rollen Nike Air Max 90 Femme att ?ka kadens som ett s?tt att minska skaderisken. Varf?r ?r detta viktigt? "Varf?r ?r alla i en raseri ?ver ?kande stridshastighet? F?r som jag har p?pekat tidigare strider de flesta rekreationsl?pare helt enkelt, vilket artificiellt skapar en mycket l?g stridshastighet. Varf?r? Eftersom foten landar s? l?ngt ut mot Masscentrumet som det tar ett tag f?r din kropp att vara ?ver den och redo att trycka p?. S? n?r n?gon k?ra form tr?nare s?ger att ?ka stridshastighet till X, vad som h?nder ?r l?paren f?rs?ker s? sv?rt att ?ka stridshastighet, han huggar sin stride ett g?ng genom att s?tta sin fot ner tidigare och landa n?rmare mitt centrum av massa, vilket minskar ?verstridningen. Inget s?rskilt fel Nike Air Max Classic BW Femme med det. Var vi g?r fel ?r det i logiken att steghastigheten ?kar ?r nyckeln. Nej det ?r det inte. Det ?r eliminering av den Nike Air Max 270 Hombre ?verstridiga. Med hj?lp av cue f?r att ?ka steghastigheten ?r ett s?tt f?r tr?nare / l?pare att minska den h?ftiga ?verstriden. "Po?ngen som Steve f?rs?ker g?ra ?r att ?verstr?ms ?r det onda som vi f?rs?ker r?tta genom att manipulera kadens. Med andra ord ?r ?kad kadens inte m?let i sig, utan det ?r ett s?tt att uppn? m?let att eliminera ?verstriden. Vad ?r ?verstridande? Definierad helt enkelt, det l?per p? ett s?dant s?tt att du n?r fram?t med underbenet och lander tungt p? h?len (vanligtvis) med ett f?rl?ngt kn?. De fyra bilderna nedan visar ?verfl?diga i l?pare som spelats in p? 10K-m?rket f?r Manchester City Marathon 2009 - alla fyra visar det exakta ?gonblicket av f?rsta kontakten mellan foten och marken. Vad vi ?ntligen vill ha ?r att undvika att n? ut med underbenet , och d?rigenom f?rhindra landning p? h?len med ett Nike Air Max 95 Femme f?rl?ngt kn?. Ryan Hall fr?n 17,5 milmarkeringen av Boston Marathon 2010 ger ett bra exempel p? en o?vertr?ffad g?ng med en mittfot, ett b?Asics Gel Lyte 3 Femme jt kn? vid kontakt och ett mer eller mindre vertikalt nedre ben: Nuvarande t?nkande ?r att ?kad kadens bidrar till att minska ?verstridighet eftersom det tvingar dig att s?tta foten ner snabbare och n?rmare tyngdpunkten. Amby diskuterar ocks? detta i sitt inl?gg och s?ger "Dicharry menar att lasthastighet ?r viktig, men inte n?dv?ndigtvis fotstrejk. Han vill helt enkelt att l?pare ska vara f?rsiktiga med ?verstridighet, dvs springa med en l?g stridshastighet som leder till att foten ligger framf?r mitten. "Med andra ord ?r det sv?rt att n? med benet och ?kad kadens kan hj?lpa oss att undvika g?r det. L?t mig upprepa - ?verskridande ?r vad vi f?rs?ker f?rhindra genom att manipulera kadens. Om du Nike Air Max 270 Mujer inte ?verstr?jer, kan manipulering av kadens inte vara klokt eller n?dv?ndigt. Om ovanst?ende observation fr?n Max Donelan ?r den ?kade Nike Air Max 90 Mujer stridshastigheten vanligen korrelerad med ?kad stridl?ngd, ?r min gissning att ?kad l?ngd kan bero p? st?rre h?ftf?rl?ngning p? baksidan i st?llet f?r att n? fram?t n?r vi g?r upp i kadens. Jag kan beh?va f? min kamera avfyrade f?r att experimentera med den h?r hypotesen - mer anledning till mina grannar att tro att jag ?r n?tter!

Comparte esto

Comparte esto

Volver a “Geólogos por el Mundo-Presentaciones”